Szinglik napja
A szinglik napja egy nem hivatalos kínai ünnep, amit minden évben november 11‑én tartanak. Eredetileg az egyedülálló emberek tiszteletére rendezték meg, mára azonban a világ legnagyobb vásárlási napjává alakult át.
Az ünnepnap ötlete 1993‑ban született meg egy kínai egyetemen, amikor négy egyedülálló diák rendezvényt szervezett a velük egy cipőben járók ünneplésére, ami kitűnő alkalmat nyújtott az ismerkedésre, hogy a szinglik párt találjanak maguknak. Azért november 11‑et választották, mert a 11. hó 11. napjának egyesei hasonlítanak egy csupasz faágra, és a kínai szlengben ilyen "csupasz bot"-nak nevezik azokat a nőtlen férfiakat, akik nem növesztenek további ágakat a család fájára.
Ez a rendezvény egyre népszerűbb lett az egyetemen, később pedig szélesebb körben is elterjedt. A közösségi média berobbanásával és azzal, hogy az online webáruházak kihasználták az eseményben rejlő piaci lehetőséget, az ünnepnap hirtelen világszintű eseménnyé vált. A kínai webáruházak ezen a napon az év legnagyobb akcióit hirdetik meg, akár 70%‑os kedvezményeket kínálva.
Az ünnepnap neve angolul Singles' Day (= szinglik napja) vagy Double 11 (= dupa 11), de eredetileg Bachelors' Day‑nek (= agglegények napja) hívták.
Bővebben: A "Szinglik Napja": a világ legnagyobb vásárlós napja (TheGeek)
Kapcsolódó szavak: Black Friday, szingli tudatosság napja

A szinglik napjának jelképe a 11.11. dátum, illetve a csupasz faágat jelentő kínai írásjegyek (Chrionexfleckeri1350/Wikipedia, CC BY-SA 4.0)