Lexiq

Gerillamarketing

A gerillamarketing a hagyományostól eltérő eszközöket és technikákat használó, általában kis költségvetésű marketing megoldások összefoglaló neve.

egy kanadai utazási iroda gerillareklámja egy aluljáróban lévő pad, amire ráülve a mögötte lévő plakát miatt úgy néz ki, mintha egy sífelvonón ülnélÚjszerű, szokatlan, az ismert reklámoktól eltérő megoldásokat használ, például szóbeszédre, vírusmarketingre épít, a máskor reklámcélra nem használt felületeket érdekes, humoros, meghökkentő módon kapcsolja össze a hirdetni kívánt termékkel vagy művészeti alkotásokat használ reklámcélra. Inkább (de nem kizárólagosan) a kisebb cégekre jellemző a használata.

Gerillamarketing például, ha egy edzőterem úgy hirdeti magát, hogy egy köztéri padba mérleget építenek, és az arra leülő személynek egy kijelzőn megjelenítik a súlyát, arra biztatva, hogy keresse fel őket, ha csökkenteni szeretné.

A kifejezésben a gerilla szó a meglepetésszerűen támadó kis harci csapatokra utal.